Προσπαθώντας να καταλάβουμε την ΕΒΕ

Η ΕΒΕ (Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής) αποτελεί πλέον προϋπόθεση συμμετοχής των υποψηφίων των πανελλαδικών εξετάσεων στη διαδικασία επιλογής για εισαγωγή στα ΑΕΙ της χώρας καθώς και στις Στρατιωτικές-Αστυνομικές σχολές. Η ΕΒΕ θα μεταβάλλεται κάθε χρόνο καθώς θα προκύπτει από το μέσο όρο των επιδόσεων των υποψηφίων κάθε επιστημονικού πεδίου, πολλαπλασιαζόμενο με τον συντελεστή τον οποίο θα αποφασίζει να θεσπίσει κάθε τμήμα ΑΕΙ που είναι ενταγμένο στο πεδίο. 


Για να το αντιληφθούμε καλύτερα παραθέτουμε το παρακάτω παράδειγμα:

Εάν η ΕΒΕ για ένα επιστημονικό πεδίο διαμορφώνεται στο 11 με βάση τις βαθμολογίες των υποψηφίων και κάποιο τμήμα του επιστημονικού πεδίο αποφασίσει να ορίσει συντελεστή το 0,8 τότε η βάση για να εισαχθεί κάποιος στο τμήμα αυτό ανέρχεται στο 8,8. Αντίθετα, για την ίδια σχολή εάν ο συντελεστής είναι 1,2 τότε η βάση θα είναι 13,2.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι τα περισσότερα τμήματα των κεντρικών ΑΕΙ επέλεξαν συντελεστές πάνω από 1. Ενώ τα περιφερειακά τμήματα προτίμησαν τους συντελεστές κοντά στο 0,8, που σημαίνει ότι η βάση εισαγωγής θα είναι χαμηλότερη από τον μέσο όρο των επιδόσεων των υποψηφίων. Με τα παραπάνω δεδομένα αναμένεται να μείνουν κενές περίπου 17.000 θέσεις στο 30% των τμημάτων ΑΕΙ, με περισσότερες από αυτές να είναι στα περιφερειακά πανεπιστήμια. 

Επιπλέον από φέτος επανέρχονται και οι συντελεστές βαρύτητας στη βαθμολόγηση των δυο από τα τέσσερα μαθήματα που εξετάζονται όπως ίσχυε το 2019.  Ο βαθμός σε κάθε μάθημα θα προκύπτει από τον πολλαπλασιασμό του γραπτού με τους παρακάτω συντελεστές. 

  • Αρχαία, Μαθηματικά, Βιολογία 1,3
  • Ιστορία, Φυσική, Χημεία, Οικονομία 0,7
Προς το παρόν σε ΦΕΚ έγιναν γνωστοί οι συντελεστές της ΕΒΕ για τις σχολές Α.Σ.Ε.Ι., Α.Σ.Σ.Υ., Σ.Σ.Α.Σ, Αστυνομικής και Πυροσβεστικής Ακαδημίας, Α.Ε.Ν., Δοκίμων Σημαιοφόρων, Λιμενικού Σώματος και Λιμενοφυλάκων καθώς και για τις Α.Σ.Τ.Ε. του Υπουργείου Τουρισμού. Παραθέτουμε παρακάτω τον πίνακα με τους συντελεστές. ενώ μπορείτε να δείτε όλο το ΦΕΚ ΕΔΩ.


Βαλσαμάκη Γ. Ξανθούλα 
-Μαθηματικός Α.Π.Θ.-

Σχόλια